(5. Ders) Birden Fazla Nesneyi Hareket Ettirme, Ses Ekleme


Bu uygulamada su altı animasyonu yapacağız.  4 karakter ekliyoruz. Canlı adını verdiğimiz nesne yüzerek balığı yakalayıp yiyecek, yüzücü ekranın sonuna kadar gidip dönecek, yengeç durduğu yerde kıskaçlarını hareket ettirecek.

Sahne olarak da su altı sahnesini ekliyoruz.


Balığa ait kod bloğu açıklamaları:

x:-205 y:-142 konumuna git: belirlediğimiz başlangıç noktası
3 saniyede x:71 y:-120 konumuna git: belirlediğimiz konuma 3 saniye içinde gidecek.
1 katman alta geç: burada canlı tarafından yenecek olan balık alt katmana geçerek gerçekçilik sağlanıyor.
Piksellere böl efekti: Balığı piksellere bölerek balığın yendiği anlaşılması için.
2 saniyede x:185 y:113 konumuna git: 2 saniyede canlı ile birlikte aynı konuma gidiyor.



Canlıya ait kod bloğu açıklamaları:

Canlı karakterini ekledikten sonra ikinci kostümü de ekleyerek hareket efekti vereceğiz.

x:-203 y:144 konumuna git: belirlediğimiz başlangıç noktası
3 saniyede x:63 y:-90 konumuna git: belirlediğimiz konuma 3 saniye içinde gidecek (balıkla aynı noktaya gidiyor)
2 saniyede x:173 y:135 konumuna git: 2 saniyede balık ile birlikte aynı konuma gidiyor.(balığı yemiş gibi göstermek için)

Alttaki Sürekli / sonraki kostüm ve 0.4 saniye bekle komutları da hareket ederken kostüm değiştirmesi için.



Diğer karakterlere ait kod blokları:


                                Yüzen adama ait,      Yengeçe ait,        Sahneye ait kod bloğu.


Sahneye eklediğimiz sesin tüm animasyon boyunca devam etmesini istiyorsak sürekli komutu içinde sesi bitene kadar çal komutu vermemiz gerekiyor.
SONRAKİ
« Önceki Post
ÖNCEKİ
Sonraki Post »